Консультація
Тема: «16 днів проти насилля»
Мета : ознайомити батьків та педагогів
з щорічною акцією, розкрити основні види насильства, надати рекомендації щодо
того як не потрапити у ситуації знущання, як вийти з цих ситуацій;надати
рекомендації батькам, щодо того як допомогти зрозуміти почуття власної дитини.
Хід консультації
I. Види
насильства
·
побиття
·
знущання
·
приниження
·
присилування
·
примус
·
безпідставне покарання
·
ігнорування
·
економічний контроль
·
примус до шлюбу
·
сексуальні домагання
·
примус до проституції
·
державний тиск
·
фемінізація бідності
·
секс-продаж
·
зґвалтування
·
секс-насильство
·
брудні лайки, образи
·
маніпулювання
·
моральний та психологічний тиск
·
звинувачення, формування почуття провини
·
насильне обмеження, в тому числі й інформаційне
·
ізоляція (наприклад, заборона працювати)
·
насилля на національному ґрунті
·
насилля на релігійному ґрунті
II. Що зробити, щоб припинити знущання?
Існує багато ефективних методів для
учителів та батьків, які хочуть припинити знущання. Важлива відправна точка – усвідомлення,
що багато знущань відбувається поза полем зору учителів та батьків, і що багато
жертв знущань не хочуть повідомляти дорослих про свої проблеми. Причини різні:
їм може бути соромно за те, що вони жертви, їм страшно від того, що дорослі не
зможуть, або не захочуть допомогти вирішити проблему або звинуватять у тому, що
трапилося.
Дорослі для ефективного втручання повинні переглянути свої власні
погляди на міжособистісну поведінку. Багато вчителів та батьків радять дітям не
скаржитися й вирішувати свої проблеми самостійно. Проте, в ситуації знущань
існує дисбаланс сили, за якого жертва завжди програє та
зазнає найгіршого: приниження людської гідності, образ, фізичного болю,
матеріального збитку тощо. І жертва, і ті, хто знущається, потребують допомоги
та втручання для припинення цієї жахливої поведінки.
III.Важливі методи
припинення знущань:
- забезпечення гарного нагляду за дітьми;
- ефективні наслідки для тих, хто знущається;
- добрі канали спілкування між вчителями та батьками;
- надання дітям можливості розвивати хороші навики міжособистісного
спілкування;
- створення такої соціальної атмосфери підтримки та позитивного ставлення
до всіх, у якій агресивність та знущання неприйнятні для більшості.
Необхідно змінити суспільну думку
і привчати дітей до того, що не соромно розповісти дорослим про неподобства і
знущання, захищаючи невинного, якщо вже немає інших способів. Це допомога, а не
присоромлювання! У школах потрібно обговорювати цю тему, а не замовчувати її,
адже душевно і фізично страждають діти! І навіть, якщо це одна
дитина, закривати очі на її страждання – злочин. Агресію дуже важко зупинити
без фахівців – психологів та соціальних педагогів, без суспільного обговорення
причин, окремих випадків, без загального осуду, без впровадження у свідомість
дітей і дорослих неприпустимості виявлення приниження особистості, заподіяння
фізичного і морального (душевного) болю людині.
IV. Рекомендації дорослим
як допомогти дітям зрозуміти свої почуття:
як допомогти дітям зрозуміти свої почуття:
·
дайте дитині додаткову підтримку, підбадьорте її та будьте чуйні,
терпимі, коли вона перебуває у стресовому стані, адже діти
показують свої страждання та хвилювання за допомогою різної поведінки –
надчутливою, замкненої, пустотливою;
·
будьте чуйні до почуттів, які виражає дитина словесно та іншим шляхом;
·
допоможіть дітям навчитися казати про свої почуття замість того,
щоб дитина просто замкнулася;
·
навчіть вирішувати проблеми словесно, а не фізично; методом знаходження
кращих способів для того, щоб впоратися з ситуацією;
·
допоможіть дітям заспокоюватись самостійно, коли вони прикро вражені.
Наприклад, іноді діти старшого віку необхідно просто більше часу побути на
одинці, тоді як молодші діти мають потребу в чутливій близкості з рідними;
·
проводьте співбесіди про почуття дитини, проектуючи ситуацію, яка його
засмучує, на себе, виражаючи Ваші власні почуття (наприклад, «Мені стає сумно,
коли я сперечаюся зі своїми друзями, можливо, тобі також»);
·
переконайте дитину, що у всіх дітей виникають почуття за певних обставин
(наприклад, «Іноді діти лякаються і це нормально», «якщо щось не працює, це
тебе дратує», «коли тебе дражнять, ти ображаєшся»);
·
діти молодшого віку потребують допомоги, щоб навчитися відмічати свої
почуття. Це допомагає їм ввійти в емоції, біль, точно розпізнати їх та
правильно впоратися з ними (наприклад, «Думаю, що ти плачеш тому, що ти
стомився(лась), «Я знаю, що діти відібрали твій м’яч, і це тебе прикро
вразило»);
·
іноді дітям легше відповісти на коментар, ніж на пряме питання, якщо щось
не так ( наприклад, «Сашко, ти виглядаєш дещо засмученим. Напевно, ти думаєш
про свою мамусю…»);
буває так, що дитині легше
коментувати свої почуття в контексті почуттів більшості дітей ( наприклад,
«Більшості дітей стає моторошно та сумно, коли їхній татусь та мама сваряться»,
«мабуть, всі діти ображаються та страждають, коли на них кричать, обзивають або
не хочуть спілкуватися»).
Комментариев нет:
Отправить комментарий